Foto & Film uppdrag
Drönar pilot, med Alexander Ryden som kamera operatör med Inspire 2 drönare för hemma hos arkitekten
se drönar klippen 13 min in i avsnittet
Huvud ansvarig för drönare och drönar filmning med Inspire 2 drönare för HM outdoor collection 1. Se filmerna här
Drönar pilot hemma hos inrednings arkitekten säsong 3 avsnitt Shideh Shaygan.
Filmat med mindre drönare (Mavic zoom drönare)
Stockholms största cykel tävlning, där Erik ansvarade för Event filmning där filmerna släppdes dagen efter. SE FILMER HÄR
En av de mest lönsamma kampanj filmer Erik producerat
Oscar carlsson B foto
Skådespelare Anton Axellie
Drönar filmning med Inspire 2 drönare för att visa att skidbacken är nära byn
Content + annonsering + web projekt
Sammanfattning
I slutet av 2021 den 20 november fick Skata Marketing uppdraget att ta fram en kampanj för att öka försäljningen så mycket som möjligt i frågan för att visa investerare att MYO kan göra försäljning online med snabb tillväxt och med god avkastning,
Erik kom på en innehållsstrategi där videorna pratar med kunderna och visar upp hela konceptet så att oventande personer förstår vad MYO är genom 10 sek och förstår att det är en bra julklapp, Innehållet möter publiken bra och vi ökade försäljningen på en 3 veckors betald kampanj med 50 % av den årliga omsättningen.
Innehåll
På grund av den korta tiden behövde vi använda gammalt material och ge MYO instruktioner om vad vi behövde spela in för att göra en bra annons. Se arbetsflödet i detalj här – www.filmarestockholm.se/myo/
Det tog oss från acceptet strategi till onlineannonser bara 5 dagar. En fantastiskt snabb produktion.
Problemet:
Good2go fick inga butiks besökare
Unikt:
Good2gos pizza
Lösningen
Kampanjfilmer på personer reaktion när de testar pizzan
Erbjudande i kampanj film, 30% rabatt på din pizza, skapa en personlig QR-kod och visa i kassan för att nyttja.
App- och webbutveckling
Erik vill alltid spåra användarnas beteenden, till exempel om användare har klickat på “visa vägbeskrivningar” eller besökt butiken eftersom Erik vill mäta framgången för kampanjerna, och det är den främsta anledningen till att Eriks webteam skapade en spårbar QR-kod generator.
En användare skapar en QR-kod på webben. Därefter visar användaren QR-koden i butiken och en arbetare skannar den via appen som eriks team utvecklade och appen identifierar användaren.
Detta ger kraftfulla data som kan användas för att rikta och göra mer försäljning. Man kan skicka en påminnelse till de som inte har fått sin pizza och man kan skicka ett nya erbjudande till de som har fått etc. Viktigast är att med den här funktionen kan vi mäta kampanjens framgång och använda denna data för att förbättra in för kommande kampanjer
1mkr i sålda munskydd på 30 dagar med en annonserings avkastning på 3,45
Hur?
Steg 1
Optimering av hemsida och produktbilder
Steg 2
Reklamfilmer – se här
Steg 3
Annonsoptimering
Vi optimerade annonser, testade målgrupper och skapade nytt innehåll för att ständigt öka vinsten. Vi gjorde totalt 90 annonser och 18 reklamfilmer
Erik tog Lilians enskilda firma från 50tkr i omsättning till 490tkr på 4 månader och sedan hjälpe Lilian att starta ett AB och få en värdering till 8mkr samt hjälpte Erik att göra nyemmision varav 2,4 procent såldes.
Totalt under Eriks tid kostade annonseringen 60tkr och sålde för 600tkr
Kontakta Lilian för referens på lilian.alterskjaer@gmail.com
Webplattform för köp av biljetter
Annonsering via skatasweden youtube
1200 sålda biljetter
20st korta reklam filmer på Funäsdalens populäraste vinter aktiviter till performance marketing (annonserings material till sociala medier)
Övriga
Erik har skapat Youtube kanalen skatasweden med 25 000 följare inriktning skidåkning
Erik har älskar att åka skidor och och är känd i skidvärlden. Flera har frågat om att boka Erik och därför startade han en hemsida personer kan boka Erik och få en unik upplevelse. Se hemsida här.
Kampanjen kördes främst under påsken och hade en avkastning på 3 gånger annonserings kostnaden. Vilket betyder att annonsering för X kronor blev 3X kronor i försäljning.