Uppdrag

Foto & Film uppdrag

Drönar pilot, med Alexander Ryden som kamera operatör med Inspire 2 drönare för hemma hos arkitekten

se drönar klippen 13 min in i avsnittet

Huvud ansvarig för drönare och drönar filmning med Inspire 2 drönare för HM outdoor collection 1. Se filmerna här 

Drönar pilot hemma hos inrednings arkitekten säsong 3 avsnitt Shideh Shaygan. 

Se klipp här 

 

Filmat med mindre drönare (Mavic zoom drönare)

Stockholms största cykel tävlning, där Erik ansvarade för Event filmning där filmerna släppdes dagen efter. SE FILMER HÄR 

En av de mest lönsamma kampanj filmer Erik producerat

Oscar carlsson B foto 

Skådespelare Anton Axellie

See hela filmen

 

30 dagars dokumentär filmning i lofoten för dokumentär filmen. 

See hela filmen 

 

Event filmning för Houdini Hang Outs 

Film 1

Film 2

Film 3

Drönar filmning med Inspire 2 drönare för att visa att skidbacken är nära byn

Content + annonsering + web projekt

Sammanfattning
I slutet av 2021 den 20 november fick Skata Marketing uppdraget att ta fram en kampanj för att öka försäljningen så mycket som möjligt i frågan för att visa investerare att MYO kan göra försäljning online med snabb tillväxt och med god avkastning,

Erik kom på en innehållsstrategi där videorna pratar med kunderna och visar upp hela konceptet så att oventande personer förstår vad MYO är genom 10 sek och förstår att det är en bra julklapp, Innehållet möter publiken bra och vi ökade försäljningen på en 3 veckors betald kampanj med 50 % av den årliga omsättningen.

 

Innehåll
På grund av den korta tiden behövde vi använda gammalt material och ge MYO instruktioner om vad vi behövde spela in för att göra en bra annons. Se arbetsflödet i detalj här – www.filmarestockholm.se/myo/

Det tog oss från acceptet strategi till onlineannonser bara 5 dagar. En fantastiskt snabb produktion.

 

Problemet:

Good2go fick inga butiks besökare

Unikt: 

Good2gos pizza 

Lösningen 

Kampanjfilmer på personer reaktion när de testar pizzan 

Erbjudande i kampanj film, 30% rabatt på din pizza, skapa en personlig QR-kod och visa i kassan för att nyttja. 

 

 

App- och webbutveckling

Erik vill alltid spåra användarnas beteenden, till exempel om användare har klickat på “visa vägbeskrivningar” eller besökt butiken eftersom Erik vill mäta framgången för kampanjerna, och det är den främsta anledningen till att Eriks webteam skapade en spårbar QR-kod generator. 

En användare skapar en QR-kod på webben. Därefter visar användaren QR-koden i butiken och en arbetare skannar den via appen som eriks team utvecklade och appen identifierar användaren.

Detta ger kraftfulla data som kan användas för att rikta och göra mer försäljning. Man kan skicka en påminnelse till de som inte har fått sin pizza och man kan skicka ett nya erbjudande till de som har fått etc. Viktigast är att med den här funktionen kan vi mäta kampanjens framgång och använda denna data för att förbättra in för kommande kampanjer

1mkr i sålda munskydd på 30 dagar med en annonserings avkastning på 3,45 

 

Hur? 

 

Steg 1

Optimering av hemsida och produktbilder 

 

Steg 2

Reklamfilmer – se här

 

Steg 3

Annonsoptimering 

Vi optimerade annonser, testade målgrupper och skapade nytt innehåll för att ständigt öka vinsten. Vi gjorde totalt 90 annonser och 18 reklamfilmer

 

Erik tog Lilians enskilda firma från 50tkr i omsättning till 490tkr på 4 månader och sedan hjälpe Lilian att starta ett AB och få en värdering till 8mkr samt hjälpte Erik att göra nyemmision varav 2,4 procent såldes. 

Totalt under Eriks tid kostade annonseringen 60tkr och sålde för 600tkr 

Kontakta Lilian för referens på lilian.alterskjaer@gmail.com

 

Webplattform för köp av biljetter

Annonsering via skatasweden youtube 

1200 sålda biljetter

20st korta reklam filmer på Funäsdalens populäraste vinter aktiviter till performance marketing (annonserings material till sociala medier)

Övriga 

Erik har skapat Youtube kanalen skatasweden med 25 000 följare inriktning skidåkning

Erik har älskar att åka skidor och och är känd i skidvärlden. Flera har frågat om att boka Erik och därför startade han en hemsida personer kan boka Erik och få en unik upplevelse. Se hemsida här.

 

Kampanjen kördes främst under påsken och hade en avkastning på 3 gånger annonserings kostnaden. Vilket betyder att annonsering för X kronor blev 3X kronor i försäljning.